woensdag 24 juni 2015

Ramadan en Suikerfeest, eindelijk als kans gezien?

Nederlanders stonden bekend als handelsvolk, de VOC-mentaliteit waar ex-premier Balkenende zo trots op was. en keek over het algemeen niet zo naar diversiteit en geloof, tenminste, zolang het voordelig was. Opportunisme kan je als belangrijke voorwaarde voor succesvol ondernemerschap zien. Maar waar is dit opportunisme als het gaat om moslims en migranten als klanten? Zijn we bang voor kleur, bang voor de Islam? Of onbekend en te weinig flexibel? De toekomst en jeugd van Nederland is gekleurd, of je nu wilt of niet, dus durf te denken in kansen. Labyrinth - Extenzio voert al jarenlang de Suikerfeestmonitor uit omdat sprake bleek te zijn van een blinde vlek bij de grote Nederlandse retailers en supermarkten. Marketing en promotie en een aangepast assortiment, wat voor het Kerstfeest of welk feest dan ook heel normaal is, komt nu schoorvoetend los rond de Ramadan en het Suikerfeest. HEMA en Albert Heijn. voorzichtig kwamen grote ketens de laatste jaren met acties. Dit is vooral zichtbaar in de grote steden waar deze belangrijke klantgroep niet meer is weg te denken. In de VS of Amerika is het heel gewoon en heel succesvol, etnomarketing. Ieder jaar monitoren wij weer andere en nieuwe ketens die hun ogen openen voor de Ramadan en het Suikerfeest. Zal dit nu gaan doorbreken? Fashion lijkt nu het voortouw te gaan nemen! Welke kansen zie jij?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen